Sunday 4 May 2008

Κύκλος ζωής

Η μέρα μου σήμερα ξεκίνησε με ένα θάνατο. Ακούστηκε ένας γδούπος και ένα σπουργίτι προσγειώθηκε νεκρό στη βεράντα μου.
Αναστατώθηκα. Μια τόσο όμορφη μέρα, μια σαν αυτές που μας χρωστούσε τόσο καιρό η Άνοιξη, μια μέρα όπως αυτές που γνωρίζαμε για Άνοιξη, με γαλανό ουρανό, με λογικές θερμοκρασίες και με τα τριαντάφυλλα και το αγιόκλημα να μοσκοβολούν, βρήκε να πεθάνει σχεδόν στα πόδια μου, μια μικρή ψυχή.
Δεν πιστεύω στους οιωνούς ούτε στα κακά σημάδια. Αλλά αυτό με αναστάτωσε και μου ανακίνησε διάφορα συναισθήματα.

Ίσως γιατί δεν ταιριάζει με την εικόνα του Μάη αυτός ο θάνατος. Ούτε αυτός ούτε οποιοσδήποτε άλλος. Και αυτή την εποχή ακούω για πρόωρους θανάτους, για ύπουλες αρρώστειες και με πιάνει μελαγχολία, την ίδια στιγμή που θέλω να τη διώξω γιατί εγώ είμαι καλά, οι άνθρωποι που αγαπώ είναι καλά, ο καιρός είναι θαυμάσιος και συμβαίνουν στη ζωή μου πράγματα που θάπρεπε να με κάνουν να αισθάνομαι υπέροχα.
Κι όμως ο θάνατος ενός πουλιού στη βεράντα μου, μού προκάλεσε αμηχανία, με έκανε να νιώσω τρωτή και αβοήθητη. Όπως τρωτό και αβοήθητο ήταν το σπουργίτι, που έπεσε από τον ουρανό σαν πέτρα. Πιο αμήχανα ένιωσα όταν πήγα να το μαζέψω. Φόρεσα γάντια μιας χρήσης και το έβαλα προσεκτικά σε ένα νάυλον σακκουλάκι. Κι εκεί που είχε πέσει, μια μικρή κηλίδα αίμα έμεινε να θυμίζει το θάνατο.
Μπορεί λοιπόν σε κάποιους να φαίνεται αστείο και να λένε «σιγά, ένα πουλί έκανε τον κύκλο της ζωής του και ψόφησε» αλλά τι είναι «κύκλος της ζωής» για να τον παίρνουμε στα ελαφρά;
Ναι, ξέρω το υπαρξιακό απασχολεί τους ανθρώπους από την εμφάνισή τους. Παίρνει όμως διάφορες μορφές, άλλοτε βαθύτερες και άλλοτε επιφανειακές. Και αυτόν «τον κύκλο της ζωής» δεν τον πάω, για να το θέσω επιφανειακά γιατί δεν έχω τις γνώσεις και τα κότσια να το φιλοσοφήσω. Στέκομαι μόνο σε αυτό που η κόρη μου στα πέντε της, όταν είχε χάσει σε διάστημα έξι μηνών γιαγιά από τον μπαμπά της και παππού από μένα, ανθρώπους που δεν είχαν ολοκληρώσει τον κύκλο της ζωής του, αρνιόταν να δεκτεί την εκλογίκευση και δεν δεχόταν την εξήγηση που επιχειρούσαμε να της δώσουμε.
Φρόντισα να μαζέψω το πουλί πριν ξυπνήσει και το δει.
Είναι Κυριακή, είναι όμορφη η μέρα σήμερα, αύριο έχω (αδιάφορα) γενέθλια και η ζωή συνεχίζεται...

11 comments:

Anonymous said...

θέλεις εν θέλεις η ζωή συνεχίζει με προβλήματα πολλά για μερικούς και τίποτε προβλήματα για άλλους.
Δαμέ φακκάς την κκελλέ σου τζαι λαλείς "τυχεροί".
Ο κύκλος της ζωής εν με κουράζει τόσον, όσον το ying-yang ή η ύβρις και η νέμεσις (σαν σκέψεις και modus vivendi).

Κατά τα άλλα, haappyyy bithdaaaayyyy. Φύλαξε λλίην τούρτα.

stalamatia said...
This comment has been removed by the author.
stalamatia said...

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ
Εγώ τα έχω σε τέσερις μέρες .

Anonymous said...

Χρόνια Πολλά για τα (κακώς αδιάφορα) γενέθλια σου!
Γόρασε μιαν πολλλλλά ωραίαν τούρτα, που τζίνες που μόνο να βλεπεις επιτρέπεται και να δεις που ενα αποκτήσουν ενδιαφέρον έτσι μάνι μάνι :]

...Εν εκατάλαβα ποττέ γιατί εν κύκλος η ζωή μας. Ντάξει,αμα το θορείς που έξω, εν έναν επαναλαμβανόμενο μοτίβο.
Αλλά η ζωή που ζούμε πόθθεν οστα πόθθεν εν κύκλος;

..εγω έχω την μέστον νού μου ως ευθέια. Τζιαι μάλιστα μιαν ευθεία που κανένας εν μας υποσχέθηκε οτι ενα εχει συγκεκριμμένο μήκος. Οτι κάμεις όσπου να λέιψει!

MonachusX2 said...

@ Ρόαμ, Σταλαματιά, Σιντριμιν
Ευχαριστώ για τα καλά λόγια (παρηγοριάς). Όμως, η κρίση μέσης ηλικίας ουκ έρχεται μόνη... Κάπου στα 44 αρχίζει να γίνεται λίγο εμμονή. Ελπίζω στα 45 να το ξεπεράσω...
Α, πριν ξεχάσω: Σιντριμίν, η ευθεία προς τα πάνω πάει ως τα 20-25. Κάπου μεταξύ 25 με 35 πάει κάπως οριζοντίως. Μετά τα 40 παίρνει την κατιούσα...

Anonymous said...

...Dld emeis exoumen akoma, good :]

Pantos egw en ipa pros ta pou paei i eu8eia... gia mena i eu8eia paei eu8eia. Ospou zoume paragoume ergo.

"Birthdays are the nature's way of telling EAT MORE CAKE" ...en katalathos pou to ivra alla nomizo terkazei stin proigoumeni mou anafora

Lexi_penitas said...

Χρόνια πολλά κούκλα! Αυτό το (αδιαφορα) δεν ξέρω πως να το εξηγήσω. Είναι γιατί μεγαλώνουμε; Είναι γιατί κάτι άλλο μας στεναχωρεί; Ρωτάω γιατί και εγω το ίδιο νιώθω στα γενέθλια μου :( Όμως πάντα καταλήγω να είμαι χαρούμενος από την αγάπη που παίρνω από τους δικούς μου ανθρώπους. Είμαι σίγουρος ότι σήμερα είσπραξες μπόλικη!

Ότι ποθείς!!!

MonachusX2 said...

Λέξη, νομίζω τα γενέθλια μας, μάς αναγκάζουν να κάνουμε μια στάση, από την ευθεία που λέει ο σιντριμίν, να κατεβούμε από το τρένο και να μας δουμε από απόσταση. Αυτογνωσία, απολογισός, δεν ξέρω, κάτι τέτοιο. Η αλήθεια πάντως είναι ότι επέρασα όμορφα με τους δικούς μου και με φίλους. Έλειπε μου η ξενιτεμένη μου, αλλά εμιλήσαμε πολλή ώρα στο σκάιπ και ένιωσα καλύτερα.

APOTINEDRA said...

Χρόνια πολλά κ ευτυχισμένα, έστω και κάπως αργοπορημένα:)

the bastard; unshaved. said...

Χρόνια Πολλα. Belated εστω.
Πάντως δεν ξέρω αν θα έπρεπε να το δεις σαν σημάδι, αλλά σίγουρα να σκεφτείς κάτι καλό μέσα απο την φοβία που σου επροκάλεσε το όλο γεγονός.

Σκέψου ότι όλοι οι αγαπημένοι σου άνθρωποι είναι καλά.
Σκέψου ότι εσύ είσαι καλά, έχεις την υγεία σου.
Σκέψου λοιπόν, να περνάς καλά, κάθε μέρα της ζωής σου, γιατί δεν ξέρεις πότε θα έρτει μια άσχημη μέρα, ή πότε θα ακούσεις bad news.

live like there's no tomorrow basically.
προς το παρόν, keep flying high.

Anef_Oriwn said...

@ Monachus,

Κατ’ αρχήν (έστω και καθυστερημένα) ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, για τα γενέθλια σου!

Μέρες τώρα (από τότε που διάβασα στο κείμενο σου για το νεκρό σπουργίτη) είχα κατά νουν να γράψω ένα σημείωμα (ως σχόλιο εδω) και να μιλήσω για τα χελιδόνια της βεράντας του σπιτιού μου και για τις προσπάθειες που κάναμε για να σώσουμε τα μικρά χελιδονάκια, μετά που ο αέρας μισο-χάλασε τη φωλιά τους.
Τελικά από τα 5 χελιδονάκια γλίτωσαν τα τρία. Και αυτό κατέστη δυνατό μετά από πολλές και επίπονες προσπάθειες καθώς χρειάστηκε να πάρω μέτρα στήριξης της φωλιάς και αφού συμβουλεύτηκα και ειδικό (πολιτικό) μηχανικό!!! (Έφαγα και τα χέρια μου χρησιμοποιώντας σκεπαρνιά και τραπανάκια).

Περισσότερα για το θέμα καθώς και σχετικές φωτογραφίες θα δημοσιεύσω (εν καιρώ τω δέοντι) στο υπό κατασκευή blog μου.

Για την ώρα αναμένουμε νέα γεννητούρια χελιδονιών σε έτερη φωλιά (στην ίδια βεράντα) όπου υπάρχουν 4 αυγά!

Anef_Oriwn
Σάββατο 17/05/2008 – 9:12 μ.μ.